Voor onze werkgevers

Als werkgever heb je het beste voor met je personeel. Je verwacht als werkgever ook dat werknemers hun functie goed vervullen, gemotiveerd zijn en begrijpen welke doelen moeten worden bereikt. Wanneer doe je het als werkgever nu goed en zorg je dat personeel geen bron van zorg wordt?

Wettelijke regels

De wet stelt daarnaast de nodige eisen en verplichtingen aan werkgevers. Ze kunnen een bedrijf letterlijk de das om doen. Elk jaar lijken er nieuwe regels bij te komen en iedere nieuwe regering verzint wel weer iets nieuws op het gebied van arbeidsrecht en arbeidsbeleid.

Zo treedt vanaf 1 januari aanstaande de Wet Arbeidsmarkt in Balans in werking (de WAB). De WAB moet het voor werkgevers aantrekkelijker maken om werknemers in vaste dienst te nemen. Werknemers met een flexibel contract krijgen met de WAB meer zicht op zekerheid. Maar wat biedt de WAB voor werkgevers? Krijgen die minder ruimte en minder flexibiliteit? Welke acties kan een werkgever nu nog ondernemen om klaar te zijn voor de nieuwe wet? Het kan namelijk héél belangrijk zijn om nog voor het einde van dit jaar maatregelen te nemen of nieuwe arbeidsafspraken te maken. En wat zijn de uiteindelijke financiële gevolgen van te maken keuzes?

Na vele jaren van onderhandelingen is er dit jaar ook eindelijk een pensioenakkoord gesloten. Het pensioenakkoord: Wat gaat er veranderen? Wat betekent het pensioenakkoord voor werkgevers. Is er voor hen reden tot juichen?

Het zijn allemaal ontwikkelingen die vrijwel elke werkgever treffen.

Samen doelen bereiken

En ook al heb je als werkgever de wettelijke verplichtingen en zaken keurig op orde, dan is het uiteindelijk wel van belang dat je samen met dit personeel je doelen gaat bereiken. Want waarom hebben sommige collega’s /medewerkers aan één woord genoeg en kosten anderen zoveel energie? Welke kwaliteiten heb ik zelf als werkgever en hoe herken ik de kwaliteiten van mijn personeel? Hoe kan het dat het in een team niet zo lekker loopt?

Allemaal interessante vragen waar wij onze klanten graag nader over informeren en verder mee willen helpen. Want uiteindelijk bepaalt het personeel het succes van een bedrijf. En niets is zo vervelend dan, uiteindelijk, voor onverwachte verrassingen te komen staan of je doelen niet te bereiken. De schade of het verlies kan dan groot zijn en/of onherstelbaar.

Klantbijeenkomst in Hotel van der Valk Sassenheim

Volgende week organiseren wij daarom een klantbijeenkomst voor onze relaties/werkgevers waarin deze onderwerpen centraal staan. Ze zullen worden gepresenteerd door drie ter zake deskundige sprekers. De bijeenkomst vindt plaats bij hotel Van der Valk in Sassenheim. De thema’s zijn actueel en leven. We zien dat aan het aantal inschrijvingen dat onze verwachtingen inmiddels al ruim overtreft.

Bent u geïnteresseerd en wilt u hier meer over weten?

Bel of mail mij gerust en stel uw vraag.

Bel 0252 417 450 Mail js@kromhoutlisse.nl Meer colums lezen? Klik hier…